Anda selalu tidur sambil peluk bantal, teruskan amalan tidur sebegini kerana ini merupakan posisi tidur yang paling elok. Tidur dengan kepala dan badan mengiring, punggung menekuk sambil satu kaki di tekuk ke arah dada dipanggil posisi fetal. Posisi tidur ini memudahkan anda bernafas dan ia memastikan jumlah oksigen yang disedut memenuhi keperluan tubuh. Pastikan anda menggunakan bantal yang empuk di kepala agar tidak menahan beban ketika anda tidur.

Posisi tidur bagaimanapun bergantung kepada keselesaan masing-masing. Selagi anda dapat berehat dengan nyaman dan bangun dalam keadaan segar, maka posisi tidur anda masih baik. Akan tetapi terdapat posisi tidur yang tidak disarankan seperti menelungkup atau menyembamkan muka ke tilam. Posisi tidur sebegini menekan paru-paru dan anda akan sukar bernafas.

Jika anda bangun dari tidur dan tubuh berasa sakit atau sengal mungkin posisi tidur anda adalah salah. Sebagai tindakan susulan, bertemulah doktor untuk mencari sebab lain yang membuatkan tidur anda tidak selesa.