Sibuk dengan urusan kerja ehingga membebankan dan mnedatangkan stress pada anda? Jangan bimbang. Ikuti beberapa tip di bawah untuk menghalau stree yg anda alami.

Ketawa
Tidak ada yang lebih mudah dan murah selain dari ketawa. Tahukah anda dengan ketawa selama 15 minit setiap hari sudah cukup utk memperbaiki aliran darah ke hati

Urutan
Tidak perlu orang lain untuk melakukan urutan. Anda sendiri mampu untuk melakukannya. Untuk mengatasi pening-pening kepala, cuba urut bahagian-bahagian lembut di sekitar titik akupunktur di kedua belah sisi hidung dan mata untuk melegakan ketidak selesaan anda.

Berjalan
Aktiviti berjalan sedikit sebanyak dapat membantu anda mengurangkan rasa stres. Berjalanlah selama lebih kurang 10 minit. Ini bermanfaat untuk mengurangkan keadaan tubuh yang sedang stres.

Tidur
Ambil masa untuk tido sebentar tanpa gangguan. Usahakan tidur dengan tenang untuk mengurangkan kegelisahan di pagi hari ketika anda terbagngun. Panaskan sekitar 250 gram susu dan campurkan bersama satu sudu serbu kayu manis berserta sedikit madu. Ini membantu anda tidur lena setelah meminumnya.

Makan Vitamin
Amalkan mengambil vitamin terutamanya vitamin B. Vitamin B akan membantu mengurangkan racun yang terhasil didalam tubuh akibat daripada stres.

Berdoa
Di saat anda berasa tegang dan gelisah, kelenjar adrenalin tubuh akan mengeluarkan zat kimia yang meningkatkan degupan jantung dan tekanan darah, serta menurunkan kekebalan tubuh. Berdoa membuatkan anda berasa lebih tenang kerana di saat berdoa, anda menyerahkan segalanya kepada yang Esa. Di samping itu, berdoa juga mendekatkan anda kepada-Nya.